Forum Forum ACLomza Strona Główna Forum ACLomza

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyskusja na temat klatek...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czacha



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1693
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 19;48, 05 Lut 2008    Temat postu:

maruda napisał:
jeszcze raz pytam...pokaz mi testy mirco... jesli nie pokazesz to sie nie odzywaj juz bez potwierdzen zadnych...


a ja ponownie proszę o pokazanie dowodów, że są tak samo dobre jak bimarco... jak nie masz takich dowodów, to więcej nie pisz, że nie ma różnicy i nie ma sensu przepłacać... dostrzegasz analogię?


Cytat:
jesli hodzi o homologacje to oczywiscie przeplacaja...np.widzialem takie same pasy... sparco..4pkt... jedne z holomogacja...cena 500zl..szt. drugie identyczne tylko bez hiomologacji takie same... (wiem bo gadalem z typem co sprzedaje) cena.260zl szt. a wiec za homologacje przeplacasz 2x...

no, amatorom homologacja niepotrzebna... w takim przypadku przepłacają...
ale rajdowcy już muszą mieć...


a co do klatek:
0. na ch... Wam klatki do KJS? nie macie na co hajsu wydawać?
1. jazda z klatką na codzień może być niebezpieczna jak się nie ma kasku
2. istnieją dwie typy homologacji - ASN oraz FIA... kryteria są dosyć ścisłe...

Cytat:

8.4 - HOMOLOGACJA PRZEZ ASN

Nie dotyczy klatek bezpieczeństwa dla samochodów World Rally Car, które muszą być obowiązkowo homologowane przez FIA, zgodnie z artykułem 8.5.

Producent klatki zabezpieczającej może przedstawić konstrukcję klatki swego własnego projektu właściwej federacji narodowej (ASN) do zatwierdzenia pod względem jakości stosowanej stali, wymiarów rur, nieobowiązkowych elementów wzmacniających (zgodnie z art. 8.2.2.5) i mocowań do pojazdu pod warunkiem przedstawienia wraz z konstrukcją stwierdzenia na piśmie, że jest ona w stanie wytrzymać podane niżej minimalne obciążenia przyłożone w dowolnej kombinacji do górnej części klatki:

- 1,5 W* poprzecznie;

- 5,5 W podłużnie, z przodu i z tyłu;

- 7,5 W pionowe.

(*W = masa samochodu + 150 kg ).

Dozwolone jest użycie spawanych rur zwijanych pod warunkiem jest to wymienione w certyfikacie homologacyjnym.

Dozwolone jest rozbudowanie konstrukcji klatki bezpieczeństwa poprzez połączenie jej z oryginalnymi punktami mocowania zawieszenia w nadwoziu.

Nie może być jednak bezpośredniego połączenia pomiędzy górnym i dolnym elementem łączącym klatkę z punktem mocowania zawieszenia.

Certyfikat homologacyjny, zaaprobowany przez ASN i podpisany przez inżyniera o odpowiednich kwalifikacjach ze strony producenta, musi być przedstawiony komisarzom technicznym zawodów. Certyfikat taki musi zawierać rysunek lub fotografię klatki oraz stwierdzenie, że klatka jest w stanie wytrzymać podane wyżej obciążenia.

Każda nowo homologowana klatka przez ASN i sprzedawana po 01.01.97 musi posiadać indywidualne cechy wyróżniające poprzez umieszczenie numeru jednostkowego seryjnego, który nie może być kopiowany, ani zdejmowany. Certyfikat posiadający ten sam numer musi być dołączony przez producenta do każdej klatki. Niniejszy certyfikat musi być przedstawiony komisarzom technicznym zawodów.

Powyższe klatki nie mogą być w żaden sposób modyfikowane.

Aby otrzymać zatwierdzenie ASN, producent musi w sposób logiczny i przekonywujący udokumentować swoje kwalifikacje do projektowania i produkcji klatek odpowiadających wymaganiom zatwierdzonym przez FIA.

Producenci zatwierdzeni przez ASN będą zobowiązani do zaopatrywania klientów wyłącznie w produkty zaprojektowane i wyprodukowane zgodnie z zatwierdzonymi wymaganiami.

Każdy producent zatwierdzony przez ASN, musi wykazać przed ASN, że:

- materiał, którego używa ma świadectwo pochodzenia lub inny dokument i jest magazynowany osobno w stosunku do innych partii podobnego materiału;

- metody spawania, które stosuje, dają ciągłe i solidne spoiny i są regularnie sprawdzane w testach laboratoryjnych;

- wewnętrzne normy jakościowe i procedury, które stosuje są możliwe do skontrolowania i regularnie uaktualniane.

Klatki zbudowane w oparciu o podstawową konstrukcję odpowiadającą art. 253.8.1 do 253.8.3 lub klatki danego producenta o konstrukcji przetestowanej i homologowanej przez daną ASN, w których nastąpiło dodanie elementu mogą być bezpośrednio homologowane przez dany ASN po dokonaniu obliczeń wytrzymałości i dostarczeniu przez producenta certyfikatu. Dla pozostałych klatek, ASN może przeprowadzić test statyczny przedstawionej do zatwierdzenia klatki, jak następuje (patrz rysunek 253-37).

1. Klatka przedstawiona do testu:

Ponieważ ocena ogólnego funkcjonowania klatki musi dotyczyć konstrukcji jako całości, test musi być przeprowadzony na kompletnej klatce.

2. Urządzenie testujące:

Musi być skonstruowane w taki sposób, że żadne obciążenie nie ma wpływu na jego konstrukcję.

3. Mocowania:

Klatka musi być zamocowana do urządzenia testowego poprzez swe oryginalne punkty mocowania.

4. Test:

Przy pomocy młota o minimalnych wymiarach 500 x 200 mm, do pałąka głównego za fotelem kierowcy będzie przyłożone obciążenie pionowe o wartości 7,5 W (gdzie W oznacza masę samochodu + 150 kg.)

5. Dopuszczalne odkształcenie:

Powyższy test nie może spowodować w całej konstrukcji żadnego pęknięcia, ani odkształcenia plastycznego, większego niż 50 mm.


Ostatnio zmieniony przez czacha dnia Wto 19;49, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batarki



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19;51, 05 Lut 2008    Temat postu:

czachuś ale my tu mówimy o klatce w rajdówce na kajotesy i co by tu zrobić by mieć ja max tanio, dobrze i w miarę legalnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kosiniak



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19;52, 05 Lut 2008    Temat postu:

to nie wystarcza dobre rozporki zeby sie zawieszenie nie rozlazlo?? pozniej ammy pasy i super fotele sportowe, a dach chyba nam sie nie polamie przy 30km/h, no chyba ze ktos lata cabrio Smile

Ostatnio zmieniony przez kosiniak dnia Wto 19;53, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batarki



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19;55, 05 Lut 2008    Temat postu:

kosiniak napisał:
to nie wystarcza dobre rozporki zeby sie zawieszenie nie rozlazlo?? pozniej ammy pasy i super fotele sportowe, a dach chyba nam sie nie polamie przy 30km/h, no chyba ze ktos lata cabrio Smile


tu się zgadzam, jasne nie dajmy się zwariować
ale ja wybiegłem trochę myślami w przyszłość, jak się nadam i mi się spodoba to będę jeździł i na szutry i inne szybsze rajdziki i silnik raczej będzie w okolicach 170 km tak to widzę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kosiniak



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19;56, 05 Lut 2008    Temat postu:

zapomnialem o obspawaniu budy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batarki



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19;59, 05 Lut 2008    Temat postu:

kosiniak napisał:
zapomnialem o obspawaniu budy Smile


myślę że daniel jak by chciał zrobił by to rewelacyjnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maruda



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 1077
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża--POLSKA

PostWysłany: Wto 20;00, 05 Lut 2008    Temat postu:

kosiniak napisał:
to nie wystarcza dobre rozporki zeby sie zawieszenie nie rozlazlo?? pozniej ammy pasy i super fotele sportowe, a dach chyba nam sie nie polamie przy 30km/h, no chyba ze ktos lata cabrio Smile


Jesli zawiecha jest twarda to nie wystarcza same rozporki...w e30 w cabrio sa dodatkowo wzmocnienia kielichow... napewno bez powodow ich tam nie wlozyli...wlozyli je dlatego ze byly kielichy za slabe... po co obspasuje sie bude.?? aby sie nie rozlazła... w laczeniach blach na ok.20cm jest moze w 4 miejscacjh zgrzewana...a jak ktos obspawuje bude to robi gesciej spawy...

Edit...

za szybko wszystko sie dzieje i sie opozniam...hehe...


Ostatnio zmieniony przez maruda dnia Wto 20;01, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kosiniak



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 20;03, 05 Lut 2008    Temat postu:

no to teraz mi powiedz czemu tylko w cabrio?? :D i sam se odpowiesz an pytanie po co ci klatka, ja wiem, do Lansss'uuuuu!!!

Ostatnio zmieniony przez kosiniak dnia Wto 20;03, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maruda



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 1077
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża--POLSKA

PostWysłany: Wto 20;06, 05 Lut 2008    Temat postu:

i w trumniakach chyba tez... i niewiem czy w m3 tez nie... pominac to... chodzilo mi oto ze kielichy moga nie wytrzymac przy twardej zawieszce... nawet mi chodzi po glowie aby takie cos wspawac do siebie...

Czacha...
Ty juz swoja wiedze pokazales u Bacy w temacie o filtrze...hehe...Bez urazy.. hehe.. Smile

Edit...
nie bede wkladal do siebie klatki...po co mi to... i tak nie bede startowal z zadnych kjsach tym samochodem... chyba ze na jakiegos rolla moze sie skusze kiedy...


Ostatnio zmieniony przez maruda dnia Wto 20;09, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czacha



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1693
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20;07, 05 Lut 2008    Temat postu:

maruda napisał:
nie pisalem ze fotel mirco jest rownie dobry jak recaro czy sparco... bo napewno tak nie jesyt...widac Czacha ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem...

to było celowe z mojej strony, żeby pokazać tok myślenia "nie ma różnicy, po co przepłacać"...

Cytat:
Zreszta... mi tam pasowaly fotele mirco i jestem z nich zaje,....scie zadowolony... sa wygodne..dobrze sie wsiada i wysiada...nie mam jakiejs profi fur yrzeby wrzucac fotele drogie...

a czy ja mówię, że zrobiłeś źle? ja jakbym nie miał hajsu też bym władował tańsze... a jakbym miał, to by siedziały jakieś profi Recaro czy Bride czy inne Sparco...


Cytat:
tak samo z klatka..gdybym mial zamiar wkladac klatke to bym ja robil u znajomego slusarza...(powtarzam sie troche). Laughing ... i bym byl napewno zadowolony...

a ja albo bym oddał np. do Traxu albo w ogóle sobie darował te klatki...
po pierwsze dlatego, że jak zauważyłeś nie mam pojęcia, o tym jak to się robi, a po drugie jestem przeciwnikiem drutowania (no chyba, że brak hajsu Rolling Eyes)...


Cytat:
Czacha...
Ty juz swoja wiedze pokazales u Bacy w temacie o filtrze...hehe...Bez urazy.. hehe.. Smile

ziom, ja się nie gniewam przecież
na luzie wszystko...
a co do filtra, to skąd mogłem wiedzieć, że jest zgięty Laughing... moja wyobraźnia nie podpowiedziała mi tego :P

EDIT:
maruda: cabrio to trochę co innego, bo tam sztywność karoserii jest dużo mniejsza...


Ostatnio zmieniony przez czacha dnia Wto 20;16, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batarki



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 20;13, 05 Lut 2008    Temat postu:

jest


tadada!!!

hej to ja biedronka pstra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maruda



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 1077
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża--POLSKA

PostWysłany: Wto 20;13, 05 Lut 2008    Temat postu:

Widze ze juz po sporze...!!!!

A wiec wniosek jest taki:
Kazdy obstaje przy swoim...ikazdy ma troche racji..hehe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
666
Gość





PostWysłany: Wto 20;25, 05 Lut 2008    Temat postu:

a maruda nie ma racji bo...
maruda napisał:
Czacha...
Ty juz swoja wiedze pokazales u Bacy w temacie o filtrze...hehe...Bez urazy.. hehe.. Smile

to byl temat o fordzie kosiniaka ;D
buahaha
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kosiniak



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 20;30, 05 Lut 2008    Temat postu:

buahaha, znowu nie mial racji :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czacha



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1693
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20;41, 05 Lut 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dobra, panowie kończmy te kłótnie Smile
je...ać te klatki, fotele itp. każdy robi to, na co go stać i gitara


Ostatnio zmieniony przez czacha dnia Wto 20;42, 05 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin