Forum Forum ACLomza Strona Główna Forum ACLomza

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chip za 30 zł?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 00;01, 28 Lip 2007    Temat postu: Chip za 30 zł?

Natknąłem się na coś takiego i zastanawiam się czy to jest dobre - nie tylko dla silnika....
[link widoczny dla zalogowanych][/url]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czacha



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1693
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 00;07, 28 Lip 2007    Temat postu:

bez jaj Smile
dobre to to jest tylko dla portfela Super Sprzedawcy Allegro Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niuchac



Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 06;23, 28 Lip 2007    Temat postu:

tza by bylo podlaczyc i sprawdzic sa dobzi elektronicy co naprawde cos potrafi moze ten typ wlasnie taki jest Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 08;14, 28 Lip 2007    Temat postu:

Dobry elektronik chce odpowiednie pieniądze za takową robotę a te pseudo urządzonka z allegro są nić nie warte jest to zwykłe naciąganie ludzi na kesz ciekawy jestem schematu tego urządzenia i sposobu podłączenia w aucie pewnie można zrobić więcej złego niż dobrego odpuść sobie kolego nie warto nawet tych 30 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zenuak



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: xxx

PostWysłany: Sob 08;19, 28 Lip 2007    Temat postu:

zwykly potencjometr za kilka zlotych. sa takie panenty ze sie wstawia rezystor do tego czujnika wowczas zaklamuje to komputer ze jest zimniejsze powietrze i daje on wtedy wiecej paliwa,
na allegro sa cwaniaki co sprzedaja rezyystor (za 20 groszy) po 20 zlotych hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 08;24, 28 Lip 2007    Temat postu:

Hmmmm po przeczytaniu opisu wnioskuje z tego ze działa to tylko na zasadzie podawania większej dawki paliwa jak się nie mylę ten super chip podłączamy równolegle z czujnikiem temperatury wtrysku który działa na zasadzie zliczania oporności na czujniku przez komputer a co wiąże się z podawaniem większej dawki paliwa czyli wychodzi tak jak byśmy jeździli w kółko na ssaniu przy ciepłym silniku nie wiem czy to rozumowania mam dobry co do tego urządzenia ale sę tego jest znikomy to tak jak by zamiast czujnika temperatury podłączyć rezystor z potencjometrem bądź jak to w moim fiacie jest i silnikach na gaźniku wyciągać sanie na ciepłym silniku fakt auto jeździ lepiej ma wyższe obroty ale i więcej pali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zenuak



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: xxx

PostWysłany: Sob 08;32, 28 Lip 2007    Temat postu:

zdaje sie ze batarki mial cos podobnego jeszcze n a1,6
halo arek czy to prawda? daje to coś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 09;20, 28 Lip 2007    Temat postu:

JaSTRZaB napisał:
... bądź jak to w moim fiacie jest i silnikach na gaźniku wyciągać sanie na ciepłym silniku fakt auto jeździ lepiej ma wyższe obroty ale i więcej pali


Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć Exclamation
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema Exclamation Exclamation Idea Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 11;47, 28 Lip 2007    Temat postu:

Grzesiek napisał:
Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć Exclamation
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema Exclamation Exclamation Idea Idea

Proszę Ciebie... wierzysz że pudełko za 20zł z kilkoma rezystorkami w środku i dwużyłowym kablem może podnieść w jakikolwiek sposób moc auta, nie mówiąc już o 20KM? W takim razie Diagtroniki i inne spece to naciągacze, bo taki sam efekt uzyskują za 1500zł i w dodatku cwaniaki udają, że zmieniają mapy w komputerze auta Twisted Evil
Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs" Laughing Laughing

Naiwność ludzka nie zna granic... Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12;34, 28 Lip 2007    Temat postu:

SiAr napisał:
Grzesiek napisał:
Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć Exclamation
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema Exclamation Exclamation Idea Idea

Proszę Ciebie... wierzysz że pudełko za 20zł z kilkoma rezystorkami w środku i dwużyłowym kablem może podnieść w jakikolwiek sposób moc auta, nie mówiąc już o 20KM? W takim razie Diagtroniki i inne spece to naciągacze, bo taki sam efekt uzyskują za 1500zł i w dodatku cwaniaki udają, że zmieniają mapy w komputerze auta Twisted Evil
Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs" Laughing Laughing

Naiwność ludzka nie zna granic... Laughing



Uuuuu Siar co za wypowiedz zapraszam Cie do warsztatu pokażesz jak się sczytuje błędy w autach z szyna CAN za pomocą kabelka buhahahaha to mnie rozbawiłeś



Może jeszcze podasz wartości rzeczywiste bądź sprawdzisz elementy nastawcze

Chyba se kupie jakaś role drutu Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 13;14, 28 Lip 2007    Temat postu:

JaSTRZaB napisał:
Uuuuu Siar co za wypowiedz zapraszam Cie do warsztatu pokażesz jak się sczytuje błędy w autach z szyna CAN za pomocą kabelka buhahahaha to mnie rozbawiłeś



Może jeszcze podasz wartości rzeczywiste bądź sprawdzisz elementy nastawcze

Chyba se kupie jakaś role drutu Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Wow, jaki Ty mądry - normalnie zaimponowałeś mi Razz
Napisałem o PODSTAWOWYM, PROSTYM zczytywaniou błędów w Vectrze A i B. Robi się to przez zmostkowanie dwóch pinów w kostce, która w VA jest pod maską a w VB jak mnie pamięć nie myli - przy dźwigni ręcznego. Wtedy to na zapłonie kontrolka silnika migając wybija nr błędów w ECU. Mając nr błędu można odczytać rodzaj usterki - tabele do tego są m.in. na stronach VU i VKP.
A do takiego zmostkowania wystarczy zwykły kabelek, a nie kabelek z rezystorkiem w pudelku z koncówkami do wpięcia w piny - a właśnie takie chodziły po allegro w cenie kilkudziesięciu złotych.
Gość właśnie takie cudo sprzedawał wraz z wydrukowaną tabelą błędów, brał kilkadziesiąt zł za coś, co można mieć za free.

Inna sprawa to TECH - jak widzisz - też wiem, że istnieją takie urządzenia, mimo że nie pracuję w warsztacie Razz a w kieszeni noszę rolę drutu w celu diagnozy auta Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14;10, 28 Lip 2007    Temat postu:

SiAr napisał:
Grzesiek napisał:
Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć Exclamation
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema Exclamation Exclamation Idea Idea


Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs" Laughing Laughing

Naiwność ludzka nie zna granic... Laughing



Bardzo jestem mile zaskoczony że jako nie licznemu udało mi się Ci zaimponować Cool

Może jestem przyślepły ale widzę tu coś na temat diagnostyki Opla a nie jak to ty napisałeś ze chodziło Ci o proste sczytywanie w Vectrze A i B chodź drutem i tak do końca błędów nie zaczytasz nawet w tych autach. Zapewne będziesz używał tego drutu dopóki nie popełnisz błędu w połączeniu pinów i uszkodzisz komputer ale to już Twoja sprawa.


Pozdrowienia………Druciarzu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 14;23, 28 Lip 2007    Temat postu:

JaSTRZaB napisał:
Może jestem przyślepły ale widzę tu coś na temat diagnostyki Opla a nie jak to ty napisałeś ze chodziło Ci o proste sczytywanie w Vectrze A i B chodź drutem i tak do końca błędów nie zaczytasz nawet w tych autach. Zapewne będziesz używał tego drutu dopóki nie popełnisz błędu w połączeniu pinów i uszkodzisz komputer ale to już Twoja sprawa.


Pozdrowienia………Druciarzu


Sposób ten jest opisany chyba także w "sam naprawiam Vectre/Calibrę", w ten sam sposób błędy zczytywał elektromechanik na Sosnowej, na tym sposobie pierwszej, podstawowej diagnozy funkcjonuje pomoc na forumach "Vectra-Unlimited" i "Vectra Klub Polska", ale oczywiście jeden oświecony mechanik z warsztatu w Piątnicy ma zastrzeżenia, bo to zbyt proste i można się pomylić przy mostkowaniu pin'ów Razz

Tabele błędów zawierają wystarczająco usterek, żeby zdiagnozować w którym czujniku, module tkwi problem, tym bardziej, że większość usterek ma typowe objawy i typowe sposoby naprawy.

Oto przykładowa tabela:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tutaj sposoób zczytywania błędów ECU:
[link widoczny dla zalogowanych]

i cytat:
"Aby zewrzeć styki, należy w miejsca (A) i (B) włożyć klucz KM-602-2. Klucz ten można zastąpić kawałkiem drutu. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną."


Ale oczywiście lepiej wmawiać ludziom, że samemu i bez techa NIC się nie da zrobić, bo przecież wtedy taki człowiek przyjedzie do warsztatu i da zarobić, chociażby na diagnozie (30zł), prawda? Razz


Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Sob 14;33, 28 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14;32, 28 Lip 2007    Temat postu:

W żadnym z moich postów nie było napisane że się nie da nić zrobić naucz się czytać, a to że istnieją tacy jak ty to mnie tylko cieszy bo za diagnozę bierze się mniej niż za to jak już w auto wsadzi swoje koślawe łapska druciarz taki jak ty, a więc ciągaj dalej tego druta i diagnozuj a ktoś na pewno na tym zarobi, a po za tym tak naprawdę nie o tym jest temat

Koniec OT

Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 14;41, 28 Lip 2007    Temat postu:

JaSTRZaB napisał:
że istnieją tacy jak ty to mnie tylko cieszy bo za diagnozę bierze się mniej niż za to jak już w auto wsadzi swoje koślawe łapska druciarz taki jak ty, a więc ciągaj dalej tego druta i diagnozuj a ktoś na pewno na tym zarobi, a po za tym tak naprawdę nie o tym jest temat

Jak do tej pory nie zarobił, więc dalej będę wsadzał swoje łapska. W dodatku siedzę na "Vectra-Unlimited" ok. 5 lat i jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, kiedy to ktokolwiek uszkodził komputer przy samodzielnym zczytywaniu błędów.
Tak więc swoje bajki opowiadaj ludziom, którzy nie mają żadnego pojęcia na taki temat.
I naucz się, że nie każdy, kto po skonczonym mechaniaku nie pracuje w zakładzie mechanicznym znajomego, to ma od razu "koślawe łapska druciarza".
Tak więc życzę Ci trochę więcej pokory w miejsce pychy buca Razz

Z mojej strony to już koniec OT.


Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Sob 14;48, 28 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin