Forum Forum ACLomza Strona Główna Forum ACLomza

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZASTAVA 1100 - Pszczółka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Nasze Auta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_bogdanski69



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża, Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 09;29, 11 Lis 2008    Temat postu: ZASTAVA 1100 - Pszczółka

Jestem posiadaczem samochodu ZASTAVA 1100 z 1979r. Autko dostałem od mojego teścia. On zwiedził nią parę krajów Europy: Rumunia, Turcja ,Węgry, Bułgaria, Niemcy, Jugosławia, Czechosłowacja i jeszcze trochę. Auto jest w nawet dobrym stanie jak na swój wiek i tyle tysięcy kilometrów jakie przejechało. ZASTAVA ma jeszcze wszystkie oryginalne części nie miała żadnych remontów silnika ani blacharki ale już trzeba coś z tym zrobić by była wymarzonym cackiem:), aby tak się stało chciałbym wykonać kapitalny remont silnika i remont blacharki.



DANE TECHNICZNE:

Silnik

Czterocylindrowy, czterosuwowy, w układzie rzędowym, umiejscowiony z przodu pod kątem 20° poprzecznie w stosunku do osi pojazdu. Napęd na przód. Gaźnik typu Weber 32 ICEV 10.



średnica tłoka 80 mm

skok tłoka 55,5 mm

pojemność skokowa 1116 ccm

stopień sprężenia 8,8

moc maks. 55 KM przy 6000 obr/min

maks. moment obrotowy 7,9 kGm przy 3000 obr/min

paliwo typu E94 lub U95



Układ rozrządu: górnozaworowy umieszczony na głowicy silnika.

Układ chłodzenia: zamknięty z obiegiem wymuszonym, z chłodnicą, zbiornikiem wyrównawczym i termostatem.

Układ zapłonu: kolejność zapłonu 1-3-4-2, kąt wyprzedzania zapłonu 10°, odstęp styków przerywacza 0.38-0.42 mm.



Pojemności

zbiornik paliwa 38 l w tym rezerwy 7 l

układ chłodzenia 6,5 l

miska olejowa 4,3 l

hamulce hydrauliczne 0,3 l

spryskiwacze 1 l



Średnie zużycie paliwa

miasto: min 7,0 l/100 km max 11,0 l/100 km; średnio 7,5-8 l/100 km

trasa: min 5,5 l/100 km max 11,0 l/100 km; średnio 7,5 l/100 km przy 100-110 km/h



Układ napędowy

sprzęgło suche, jednotarczowe

skrzynia biegów synchronizowana 4 biegi + bieg wsteczny

przekładnia główna z mechanizmem różnicowym ze skrzynią



Zawieszenie

przednie - niezależne, kolumny typu Mac Person

tylne - niezależne, resor poprzeczny



Instalacja elektryczna

napięcie 12V

ładowanie z alternatora o mocy maksymalnej 642W

rozrusznik o mocy 0,8 kW

silnik elektryczny wentylatora chłodnicy o mocy 55 W

silnik elektryczny wycieraczek o mocy 25 W

silnik elektryczny nawiewu na szybę

ogrzewanie tylnej szyby (opcjonalnie)



Osiągi samochodu

I bieg 45 km/h

II bieg 75 km/h

III bieg 115 km/h

IV bieg 135 km/h

wsteczny 45 km/h


Przełożenia

I bieg 3,583 : 1

II bieg 2,235 : 1

III bieg 1,454 : 1

IV bieg 1,042 : 1

wsteczny 3,714 : 1

przekładnia główna 4,077 : 1

Wymiary

Długość: 3836 mm

Szerokość: 1590 mm

Wysokość: 1372 mm

Odległość między osiami 2449 mm


MOJA FURA:


Wnętrze Pszczółki:

Deska rozdzielcza

[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/22[/img]

Siedzenia

ciekawostka: kierowca nie miał zagłówka aby nie zasnąć
:-D
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/23[/img]


Silnik:

serce mojej Pszczółki

[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/24[/img]


Co w garażu:

naprawa pompki paliwa (wreszcie miałem czas aby podłubać sobie)

[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/25[/img]


Inne zdjęcia:

[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/16[/img]
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/15[/img]


Ostatnio zmieniony przez marcin_bogdanski69 dnia Czw 19;00, 13 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 09;32, 11 Lis 2008    Temat postu:

super opis :D

daj jakieś zdjęcia wnętrza !!! nigdy nie siedziałem w zastawce :D


Ostatnio zmieniony przez JaSTRZaB dnia Wto 09;44, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zenuak



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: xxx

PostWysłany: Wto 10;02, 11 Lis 2008    Temat postu:

a ja siedziałem :P fajne autko tylko póloski wypadają jak za mocno dasz w rurę ;) moje pierwsze auto! n aniem sie naumialem jezdzić. pierwszy zryw, pierwszy poslizg:) do dzis milo wspominam:) mam nawet tylną połke sztywną do zastawy, jakbys chcial to pisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baca



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 10;07, 11 Lis 2008    Temat postu:

opis ktorego chyba nikt nie ma.ale fotki prosimy.co ty zenuak ja mialem zastawe tyle ze yugo i polosie nie wypadaly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zenuak



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: xxx

PostWysłany: Wto 10;10, 11 Lis 2008    Temat postu:

yugo to nie to samo :P

michal wroci z bialego to sie ucieszy ze zastawa na forum jest Smile


Ostatnio zmieniony przez zenuak dnia Wto 10;11, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_bogdanski69



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża, Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 15;42, 11 Lis 2008    Temat postu:

jak jakieś fotki zrobię we wnętrzu to od razu wrzucęSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16;46, 11 Lis 2008    Temat postu:

Zastava na forum !!! prayer

Chcemy więcej fotek kolego ! Napiszę coś jeszcze ale potem bo teraz w lekkim szoku jestem !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baca



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 16;52, 11 Lis 2008    Temat postu:

michał tylko uwazaj w nocy zebyś sie rano obudził
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_bogdanski69



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża, Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 16;52, 11 Lis 2008    Temat postu:

Zenuak a moja Zastava półosiek nie gubi:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makmarc



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko/Łomża

PostWysłany: Wto 20;31, 11 Lis 2008    Temat postu:

Jeździłem kiedyś takim jak mały byłem, tzn. z dziadkiem jeździłem :D sprzęt jest super :D

I przygodę mieliśmy w Kisielnicy, gdy nagle mój wujek zauważył, że jakieś koło pojechało w kartofle a dopiero za chwilę okazało się, że to nasze koło od zastawki było :D 1,5h szukania w kartoflach :D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fes



Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 21;47, 11 Lis 2008    Temat postu:

Może to zdziwić, ale zawieszenie przednie jakie było w zastosowane w Zastawie---jest stosowane do dzisiaj.
Wypadające półoski, lub wyprzedzające koło to raczej kwestia zużycia lub dbałość włóaścicieli (niestety tyczy włascicieli nowszych aut).
Wystarczy poczytać i porównać dane techniczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaSTRZaB
Administrator


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23;02, 11 Lis 2008    Temat postu:

jaka jest konstrukcja tego zawieszenia ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zenuak



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: xxx

PostWysłany: Śro 00;01, 12 Lis 2008    Temat postu:

Fes napisał:
Może to zdziwić, ale zawieszenie przednie jakie było w zastosowane w Zastawie---jest stosowane do dzisiaj.
Wypadające półoski, lub wyprzedzające koło to raczej kwestia zużycia lub dbałość włóaścicieli (niestety tyczy włascicieli nowszych aut).
Wystarczy poczytać i porównać dane techniczne.


moja zastawa byla już zużyta w momencie zakupu wiec spoko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_bogdanski69



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża, Zduńska Wola

PostWysłany: Śro 08;31, 12 Lis 2008    Temat postu:

Zawieszenie

przednie - niezależne, kolumny typu Mac Person

tylne - niezależne, resor poprzeczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_bogdanski69



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża, Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 19;04, 13 Lis 2008    Temat postu:

nowe zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Nasze Auta Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin